PRZEDSZKOLE PUBLICZNE WYSEPKA
bezpieczeństwo, edukacja, rozwój holistyczny
Formularz zgłoszeniowy
W odpowiedzi na przesłanie do nas wypełnionego formularza kontaktowego, otrzymają Państwo folder informacyjny z ofertą WYSEPKI, wniosek rekrutacyjny oraz informację o warunkach i terminach rekrutacji.
https://bit.ly/FormularzWYSEPKA

WYSEPKA to:
przedszkole z zerówką działające od 2015 roku
holistyczne podejście do rozwoju małego człowieka
autorskie, nowoczesne i oparte na badaniach metody pracy – m.in.: neurodydaktyka, metoda projektu badawczego, myślenie krytyczne
autorskie zajęcia dodatkowe – ukierunkowane na rozwój samodzielności, kompetencji przyszłości i zdrowie psychofizyczne
dobra komunikacja – otwarta, bazująca na porozumieniu bez przemocy, podmiotowa
język angielski metodą CLIL – poza dedykowanymi zajęciami, angielskie słówka i zwroty wplatamy we wszystkie czynności dnia.
W WYSEPCE:
Przy realizacji podstawy programowej pracujemy różnorodnie - w ławkach, na dywanie, w ruchu, w budynku, na zewnątrz, w terenie, stosujemy przerywniki i łączymy metody pracy;
Cały dzień bawimy się językiem angielskim - uczymy się „przy okazji”
Zdobywamy kompetencje przyszłości - 4K
Każde zajęcia dodatkowe są przemyślane i dostosowane do aktualnych potrzeb grupy. Poprzez uczestnictwo w zajęciach dzieci nie tylko spędzają ciekawie czas, ale również osiągają konkretne umiejętności.


WYSEPKA to MY!:
Jesteśmy zgranym, stałym i zaangażowanym zespołem specjalistów
Nieustannie rozwijamy kompetencje, szkolimy się, uczestniczymy w cyklicznych warsztatach porozumienia bez przemocy (NVC)
Naszą pracę poddajemy cyklicznej superwizji
Są wśród nas nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, języka angielskiego, asystenci i specjaliści - m. in. psycholog, logopeda, pedagog, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, specjalista integracji sensorycznej, terapii ręki.

WYSEPKA to MY!:
Jesteśmy zgranym, stałym i zaangażowanym zespołem specjalistów
Nieustannie rozwijamy kompetencje, szkolimy się, uczestniczymy w cyklicznych warsztatach porozumienia bez przemocy (NVC)
Naszą pracę poddajemy cyklicznej superwizji
Są wśród nas nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej, języka angielskiego, asystenci i specjaliści - m. in. psycholog, logopeda, pedagog, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny, specjalista integracji sensorycznej, terapii ręki.
Nasze wartości to:
całościowy rozwój dziecka
prawdziwa nauka samodzielności przez doświadczenie
rozwój kompetencji kluczowych (krytyczne myślenie, kooperacja, kreatywność, komunikacja)
bezpieczeństwo emocjonalne
wdrażanie języka angielskiego do życia codziennego (CLIL)
otwarta komunikacja i współpraca z rodzicami.

Wyróżnia nas:
komunikacja – lubimy otwartą komunikację, na bieżąco dzielimy się informacjami, często pytamy rodziców o opinię, wyciągamy wnioski z ankiet ewaluacyjnych. Wdrażamy i ciągle doskonalimy techniki komunikacyjne w oparciu o model porozumienia bez przemocy, w sytuacjach problemowych rozmawiamy i wspólnie poszukujemy najlepszych rozwiązań
celowość działań edukacyjnych – bazując na doświadczeniach i obserwacjach ustalamy cele edukacyjne i wychowawcze, jakie chcemy osiągnąć w danym roku szkolnym i poprzez odpowiednio dobrane aktywności i zajęcia dążymy do ich realizacji
zajęcia dodatkowe, które realizują cele edukacyjne – zajęcia dodatkowe realizowane w przedszkolu ukierunkowane są na osiągnięcie konkretnego celu dydaktycznego, rozwojowego lub wychowawczego i są na bieżąco ewaluowane
własna baza na świeżym powietrzu – dysponujemy sporą bazą, w której skład wchodzi: plac zabaw, boisko, altana edukacyjna, ogródek. Całość znajduje się na powierzchni 900 m2. Niedaleko naszych terenów zielonych mamy również dodatkową, przedszkolną toaletę
brak przerwy wakacyjnej – WYSEPKA pracuje przez cały rok z krótkimi przerwami, które są najczęściej przedłużeniem świąt i długich weekendów. W czasie całego roku mamy od 10 do 15 wolnych dni, których listę załączamy zawsze do umowy.
W WYSEPCE mamy:
klimatyzowane, zrewitalizowane, odświeżone, jasne sale, sprzyjające koncentracji
kąciki wyciszająco-relaksacyjne w każdej sali
salę do terapii integracji sensorycznej
własny plac zabaw
własne boisko z nawierzchnią ze sztucznej trawy
zewnętrzny teren edukacyjny z altaną do prowadzenia zajęć na świeżym powietrzu.



Przykładowe zajęcia dodatkowe realizowane w przedszkolu:
4 razy w tygodniu oraz wdrażanie słówek i języka funkcjonalnego podejściem CLIL w czasie wszystkich aktywności dnia codziennego
w grupach trzylatków zajęcia profilaktyczne 3 x w tygodniu, w grupach starszych zajęcia podtrzymujące efekty 1 x w tygodniu
dopasowany do możliwości każdej z grup wiekowych – w tym nauka samoobsługi, wspólne przygotowywanie śniadań, elementy pierwszej pomocy, dbanie o nasze rośliny doniczkowe i ogrodowe, zasady bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych
wspaniale sprawdza się zarówno u dzieci, które potrzebują wsparcia logopedycznego - jako uzupełnienie terapii korygującej wady wymowy, jak i u wszystkich przedszkolaków. Podczas zajęć aktywizujemy wiele obszarów - ruch, aparat mowy, słuchu, rozróżniamy rytm, barwę dźwięku, melodię
inaczej czytanie globalne to zajęcia dla młodszych dzieci. Metoda ta polega na głośnym i wyraźnym odczytywaniu napisu znajdującego się na specjalnej karcie (tabliczce). Jednocześnie pokazujemy tabliczkę dziecku, którespoglądając na cały wyraz, zapamiętuje jego wygląd
zajęcia umuzykalniające i uwrażliwiające na dźwięk, z wykorzystaniem gitary (przez instruktorkę) oraz przeróżnych instrumentów i rekwizytów (przez dzieci). Zajęcia odbywają się raz w tygodniu dla wszystkich grup
rozpoczyna się od corocznych badań przesiewowych dzieci, podczas których sprawdzamy prawidłowość wymowy. Na podstawie wyników tych badań powstają grupy zajęciowe, dotyczące konkretnych wad wymowy. Dzieci, które nie mają trudności w tym obszarze uczęstniczą w zajęciach profilaktycznych i rozwijających aparat mowy
w przedszkolu pracuje psycholog, której zadaniem jest cotygodniowa obserwacja dzieci, zajęcia profilaktyczne i rozwijające - np. w obszarze kontroli emocji a także wsparcie rodziców i nauczycieli
trening umiejętności społecznych dla dzieci, które potrzebują dodatkowego wsparcia w nauce kontroli emocji
zajęcia z kodowania metodą dywanową to świetne zajęcia, rozwijające myślenie logiczne i zdolności matematyczne. Pracujemy różnymi metodami - np. z aplikacją Scottie Go oraz ze specjalnymi matami
kilkutygodniowe bloki zajęciowe, w których dzieci uczestniczą na zmianę a celem zajęć zawsze jest osiągnięcie konkretnej umiejętności lub stworzenie konkretnego wytworu. Mogą to być np. projekt kulinarny, techniczny, artystyczny, taneczny
zajęcia z psem, podczas których dzieci uczą się jak opiekować się zwierzakiem, rozumieć sygnały, jakie pies daje poprzez duch i ułożenie ciała a także w jaki sposób postępować w kontakcie z nieznanym zwierzęciem
ruch jest elementem higieny zarówno ciała jak i umysłu. W WYSEPCE dbamy o ten aspekt, proponując dzieciom przeróżne zajęcia i aktywności ruchowe zarówno takie, które pozwolą spożytkować nadmiar energii, jak i te wyciszające. Często spędzamy też czas na dworze, korzystając z naszych placów zabaw i boiska oraz bierzemy udział w różnych projektach sportowych - np. dodatkowych zajęciach z instruktorami z Decathlonu
Korzyści dla dziecka i rodzica:
nowoczesna edukacja – oparta na rozwoju kompetencji, neurodydaktyce, przygotowująca do samodzielnego myślenia i działania z szacunkiem dla siebie i świata
harmonijny rozwój dziecka we wszystkich obszarach, obserwowany i wspierany przez specjalistów
doświadczona kadra
opieka nad emocjami Twojego dziecka
zajęcia dodatkowe, które realizują konkretne cele edukacyjne
opieka w wakacje
otwarta komunikacja.